niedziela, 5 maja 2013

Warzywne zagadki



Było już owocowo, więc majówke kończymy warzywnie:




Kto zgdanie o czym mowa?


Ja mam sukienek całe mrowie-Wszystkie je na raz nosze na sobie
A chociaż wszyscy nad tym boleję, gdy którąś zdejmę wnet się łzy leją


Właściwie całe jestem z korzonka i  nie widuje nigdy słonka
Pomarańczowa jest, a  jej sok pic powinniśmy cały rok


Ze mnie jest bigos i sałatka. Cała jestem lśniąca, gładka
I właściwie cała z liści- wielka głowa choć bez myśli

Rosną piłeczki w ziemi
To, co poniżej się czerwieni, to co powyżej jest zielone
Nie szczypią w język, gdy posolone



Czytaj wprost, czytaj wstecz,będzie to ta sama rzecz
-roślina strączkowa,pożywna i zdrowa.


Ma gruby brzuszek i ogonek mały.
Będzie z niego pewnie barszczyk doskonały.

Ma ząbki – nie gryzie w ogóle.
Ma zdrową ciotkę – cebulę.

                                                               Kiedy go ucierasz, na płacz ci się zbiera.

Nie jest skoczkiem,a ma tyczkę, przerośnie ogrodniczkę.
Zdobi działki, ogródki,w nazwie ma trzy nutki.


Zielone łódeczki, w nich małe kuleczki.
Ugotuję te kulki na obiad dla Julki.
Jaka to jest głowa, co głąb w sobie chowa
i w dobre gołąbki zmienić się gotowa?

Głos kukułki +grzyb +a
rośnie na polu, żółte kolby ma.
Dobra gotowana, dobra i surowa.
Choć nie pomarańcza a pomarańczowa.
Kiedy za zielony pochwycisz warkoczyk
i pociągniesz mocno, wnet z ziemi wyskoczy.

Latem w ogrodzie wyrósł zielony,
a zimą w beczce leży kiszony

Każdy z was odgadnie łatwo tę zagadkę,
ma bielutki korzeń i zieloną natkę.


W jesieni się rodzą, z jednego wiele.
Najsmaczniejsze są pieczone w popiele

Jak jednym słowem się nazywa,
do zup wkładane różne warzywa.

Soczystych, zielonych tuzin ma spódniczek,
chętnie ją chrupiemy, ja i mój króliczek.


Czerwone, pyzate, smakowite latem
a na długą zimę będą koncentratem.

Kto rozwiązał zagadki, ten piękny i gładki, 
gdy zje marcheweczkę i troszeczkę natki :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz