środa, 9 października 2013

Zapaliłem, wąchałem, wstrzyknąłem...

3 grudnia w Domu Kultury  w Rumi  odbędzie się Przegląd Form Teatralnych dla szkół ponadgimnazjalnych. Tradycyjnie tematyką przeglądu są zagadnienia związane z wirusem HIV oraz  AIDS.
W tym roku jednak spektakle mogą dotykać tematów wszelkich uzależnień...a zwycieska grupa weźmie udział w przegladzie wojewódzkim.

Mamy nadzieję, że grupy teatralne już opracowują scenariusze przedstawień, a jeśli nie
inspiracją mogą stać się teksty piosenek pochodzące z płyty
 http://www.bezpiecznepiosenki.pl  wydanej przez StudioDlaCiebie.pl.

Na płycie znajduje się 12 utworów, mówiących o zagrożeniach z jakimi spotkać się mogą dzieci i młodzież we współczesnym świecie (ryzykowne znajomości w internecie, narkotyki, nikotyna, alkohol, hałas, podróżowanie autostopem i wiele innych).
Teksty mogą też inspirować do działań edukacyjnych w zakresie bezpieczeństwa zdrowotnego młodzieży w szkołach podstawowych i gimnazjach.

Na dzisiaj wybrałam dla Was piosenkę Antynarkotykową

Było dwóch braci bardzo się kochali 
jak to bliźniacy - więzi ze stali. 
Obaj marzyli o wielkim sukcesie 
funkcja dyrektora, śliczny dom przy lesie. 
W domu piękna żona i gromadka dzieci 
ogród, ekologia, sortowanie śmieci 
luksusowe auto - nie wspomnę o cenie - 
oraz kąpiele we własnym basenie. 
Obaj myśleli, że są na dobrej drodze 
do spełnienia marzeń - zawiedli się srodze, 
a jeden z nich po latach zapytany 
o powód klęski odparł zmieszany: 

Zapaliłem, wąchałem, wstrzyknąłem lub wypiłem 
już tego nie pamiętam tyle razy to robiłem, 
a za chwile odlotu wielką cenę zapłaciłem 
bo to właśnie w ten sposób swoje życie zniszczyłem

Po długiej rozłące bracia sie spotkali 
i do późna w nocy szczerze rozmawiali, 
o tym, co zawiodło w ich planie przed laty, 
że jeden jest biedny, a drugi bogaty 
i czego się dotknie to zamienia w złoto, 
a brat jego walczy z biedą i głupotą. 
Przecież u bliźniaków podobne są geny 
w szkole dostawali najlepsze oceny. 
Z jakiegoś powodu ich drogi się rozeszły 
trzeba go wyjawić - chwile prawdy nadeszły. 
Biedny coraz mocniej był do muru przypierany 
w końcu nie wytrzymał i wyznał załamany: 

Zapaliłem, wąchałem... 

Jeśli staniesz przed wyborem czy spróbować z ciekawości, 
gdy ktoś będzie przekonywał, że zanurzysz się w błogości 
niech w twej głowie się włączy syrena alarmowa 
i przypomnij sobie te ostrzegające słowa: 

Zapaliłem, wąchałem... 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz